[vc_row 0=””][vc_column 0=””][vc_column_text 0=””]
Poradnik „Trening Kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie?”
W księgarniach stacjonarnych i internetowych pojawił się właśnie napisany przeze mnie poradnik „Trening Kreatywności – jak pobudzić twórcze myślenie?”. Na rynku wydawniczym jest już dosyć dużo książek z zakresu kreatywności – być może kilka takich miałaś_eś już w ręce i zastanawiasz się czy warto sięgnąć po kolejną. Napiszę zatem parę słów o tym, dla kogo jest ten poradnik i co możesz w nim znaleźć.
[/vc_column_text][vc_column_text]
Dla kogo jest ta książka?
Choć określenie „trening kreatywności” kojarzy się z publikacjami dla profesjonalistek_ów prowadzących szkolenia (zobacz pozycje autorstwa Krzysztofa J. Szmidta czy Edwarda Nęcki), to napisany przeze mnie poradnik tworzony był z myślą nie tylko o profesjonalist(k)ach zajmujących się tematyką twórczości. Wręcz przeciwnie – korzystać z tej książki mogą wszystkie osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kreatywnością, lecz chcą tę umiejętność (a właściwie – postawę, o czym piszę w książce) rozwijać. A także te osoby, które już pracują nad sobą (lub z innymi) na polu kreatywności, lecz chciałyby uporządkować swoją wiedzę.[/vc_column_text][vc_column_text]
Co znajdziesz w poradniku?
Poradnik tworzyłam w oparciu o rzetelną wiedzę i starannie dobrane ćwiczenia. Dlatego dwie pierwsze (krótsze) części książki przedstawiają podstawowe informacje dotyczące kreatywności: czym jest, a czym nie jest, jakie mity funkcjonują na jej temat, kiedy pomysł można uznać za twórczy i jak rozwijać swoją kreatywność. Natomiast trzecia część to ćwiczenia – uporządkowane w kolejności, w jakiej pojawiają się podczas grupowych treningów kreatywności (twórcza rozgrzewka, eksploracje, kombinacje, transformacje, rozwiązywanie problemów). Ostatnia, czwarta część, zawiera trzy tematyczne zestawy zadań (kreatywność na rzecz samorozwoju, kreatywność w relacjach, kreatywność w biznesie), które pozwolą Ci zobaczyć jak różne rodzaje twórczych zadań można wykorzystywać w dziedzinie, nad którą w danej chwili pracujesz.
Poradnik zawiera łącznie ponad 130 różnorodnych ćwiczeń, w tym kilka szeroko opisanych metod rozwiązywania problemów (np. burza mózgów, sześć kapeluszy myślowych, lista Osborna, diagram konfliktu). Strukturę tych zadań opracowałam tak, by tworzyła dla czytelniczki_czytelnika spójną i kompletną propozycję treningową, jednak każda osoba korzystająca z poradnika ma też możliwość wybierania zadań według własnych preferencji, bez szkody dla skuteczności ćwiczeń. Mam nadzieję, że poradnik okaże się dla Was ciekawą inspiracją do rozwijania własnej twórczości.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1547764023172{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]
Spis treści
[/vc_column_text][vc_toggle title=”Wstęp” custom_font_container=”tag:h6|text_align:left” custom_google_fonts=”font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” use_custom_heading=”true”]-[/vc_toggle][vc_toggle title=”Część I. Czym jest kreatywność?” custom_font_container=”tag:h6|text_align:left” custom_google_fonts=”font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” use_custom_heading=”true”]1. Kreatywność – motywacje i mity
- Dlaczego ludzie chcą być kreatywni?
- Mity dotyczące kreatywności
2. Co to znaczy „kreatywny”?
- Człowiek, działanie czy efekt? Co definiuje kreatywność?
- Nie tylko umysł – o kompetencji kreatywnej
- Cechy twórczej postawy
- Co to znaczy twórczo myśleć?
- Kiedy pomysł jest naprawdę twórczy?
3. Warunki i kierunek rozwoju kreatywności
- Warunki sprzyjające i szkodzące postawie twórczej
- Poziomy twórczości
- Metody rozwijania kreatywności
[/vc_toggle][vc_toggle title=”Część II. Metoda treningu kreatywności” custom_font_container=”tag:h6|text_align:left” custom_google_fonts=”font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” use_custom_heading=”true”]4. Trening kreatywności – podstawowe założenia
- Trening jako metoda rozwojowa
- Założenia treningu twórczości
5. Etapy treningu
- Emocje i zasady
- Twórcza rozgrzewka
- Zadania rozwijające twórcze myślenie
- Rozwiązywanie problemu
[/vc_toggle][vc_toggle title=”Część III. Metoda pięciu kroków” custom_font_container=”tag:h6|text_align:left” custom_google_fonts=”font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” use_custom_heading=”true”]6. Przełamywanie barier
7. Nowa perspektywa
8. Budowanie skojarzeń
9. Twórcze przekształcenia
10. Rozwiązywanie problemów[/vc_toggle][vc_toggle title=”Część IV. Metoda treningu kreatywności w praktyce” custom_font_container=”tag:h6|text_align:left” custom_google_fonts=”font_family:Roboto%3A100%2C100italic%2C300%2C300italic%2Cregular%2Citalic%2C500%2C500italic%2C700%2C700italic%2C900%2C900italic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” use_custom_heading=”true”]11. Kreatywność na rzecz samorozwoju
- Znieś bariery
- Przyjrzyj się sobie, przyjrzyj się światu
- Zobacz siebie z innej strony
- Zwiększ swoje możliwości
- Problem – planowanie ścieżki kariery
12. Kreatywność w relacjach
- Kiedy kogoś poznajesz
- Pogłębianie relacji
- Budowanie współpracy
- Wspólne tworzenie
- Problem – rozwiązywanie konfliktów
13. Kreatywność w biznesie
- Zanim wejdziesz na rynek
- Szukanie niszy
- Poszukiwanie potrzebnych rozwiązań
- Od idei do pomysłu na biznes
- Problem – tworzenie przekazu marketingowego firmy
[/vc_toggle][vc_column_text]
Recenzja:
(…) jest to książka świetnie napisana: klarowna, jasna, z bardzo przejrzystą strukturą i świetnie pogodzoną proporcją pomiędzy wiedzą naukową o kreatywności a przystępnymi ćwiczenia twórczymi. Widać od razu szeroką i pogłębioną wiedzę Autorki z zakresu kreatologii, spore już doświadczenie praktyczne w nauczaniu twórczości, krytyczność w stosunku do wielu mitów o myśleniu twórczym i twórczym mózgu, znajomość polskich i obcych koncepcji treningu twórczości – w sumie: erudycję! (…) Gratulując Autorce świetnego podręcznika umieszczam go na półce z najlepszymi publikacjami tego typu(…)
prof. Krzysztof J. Szmidt, Polskie Stowarzyszenie Kreatywności
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]